Jako každým rokem i v kvartě na nás čekaly „netradiční“ předměty. Letos to byla pro první pololetí Výchova demokratického občana. Mnozí z nás si neuměli pod takovým názvem téměř nic představit, a tak jsme jen čekali, co bude náplní těchto hodin.

Již na první hodině jsme se dozvěděli veškeré potřebné informace. Také jsme dostali úkol přemýšlet, jaký projekt by mohla naše třída zpracovávat. Na další „dvouhodinovce“ bylo z našich návrhů téměř jasné, že chceme někomu pomoci – ať už dětem, seniorům nebo zvířatům. Několik dalších hodin jsme diskutovali o plusech a mínusech všech navržených témat. Když jsme již zúžili výběr, nastalo hlasování. Většina byla pro pomoc potřebným, a tak jsme měli projekt vybraný.

Na práci jsme se rozdělili do čtyř smíšených skupin po sedmi nebo osmi. Postupně jsme získávali informace o postupech různých neziskových organizací, právních předpisech ošetřujících tuto problematiku nebo jsme se zamýšleli nad otázkou: „Kdo to vůbec jsou potřební lidé?“. Mezitím, co jsme sháněli potřebný materiál, jak na internetu, tak v literatuře, určitá skupina našich spolužáků navštěvovala Domov seniorů a aktivně pomáhala sociálním pracovnicím s péčí o seniory. Společně jsme také vymýšleli hry na toto téma pro mladší ročníky.

Přibližně po dvou měsících práce si skupiny rozebraly jednotlivé panely. Zatímco první dva jsou převážně teoretické, druhá polovina zapracovává do své části projektu i praktickou část. Třetí panel se ve své prezentaci zmíní právě o připravovaných hrách a v poslední části budou zahrnuty vlastní zkušenosti získané při návštěvě v Domově seniorů.